top of page
Viinielämää®

Viinielämää® viiniuutiset - Tölkkiviini ei houkuttele kuluttajia

Viiniuutisten on tarkoitus tehdä viinimaailman tapahtumien seuraamisesta helppoa. Me keräämme tärkeimmät ja kiinnostavimmat uutiset yhteen, jolloin niihin on kätevä ja nopea tutustua.



Viiniuutiset TOP 3:


 📌 Pohjoismaiden Michelin-tähdet jaetaan Helsingissä


 📌 Tölkkiviini ei houkuttele kuluttajia


 📌 Tik Tokin viinivaikuttajat opettavat ja ohjaavat ostopäätöksissä



 

AvecMedia: Pohjoismaiden Michelin-tähdet jaetaan Helsingissä


Pohjoismaisten ravintoloiden Michelin-tähdet julkistetaan ensi kertaa Helsingissä. Vuosittain julkaistavaan The Michelin Guide Nordic Countries -oppaaseen kuuluvat Ruotsi, Suomi, Tanska, Norja ja Islanti.


Palkintoseremonia järjestetään Savoy-teatterissa Helsingin ydinkeskustassa maanantaina 27. toukokuuta 2024. Seremoniasta siirrytään Helsingin kaupungintalolle, jossa on tarjolla suomalaisen ja pohjoismaisen keittiön antimia. Paikalle kutsutaan kaikki pohjoismaisten Michelin-ravintoloiden keittiömestarit.



 

The Drinks Business: Tölkkiviini ei houkuttele kuluttajia


Etelä-Australian ja Adelaiden yliopiston tutkijat tutkivat kuluttajien mieltymyksiä viinipakkauksissa ja eri vaihtoehtojen ympäristövaikutuksia. Perinteiset lasiviinipullot ovat suosituimpia esteettisistä ja makusyistä, mutta ne lisäävät merkittävästi viiniteollisuuden hiilijalanjälkeä. Tutkimuksessa havaittiin, että vaihtoehtoiset pakkausmuodot, kuten "bag-in-box", alumiinitölkit ja litteät muovipullot ovat jopa 51 % hiilineutraalimpia kuin lasi. Australialaiset kuluttajat vastustavat kuitenkin näitä ympäristöystävällisiä vaihtoehtoja, koska he assosioivat ne viinin heikompaan laatuun.


Huonoiten tutkimuksessa pärjäsi viinien alumiinitölkkipakkaus, joka mielletään vahvasti vain tietyissä erikoistilanteissa, kuten ulkona juotavaksi (take away), vaikka sen ekologisuus ja ominaisuudet viinin säilyttämisessä ovat vertaansa vailla.



 

The Drinks Business: Tik Tokin viinivaikuttajat opettavat ja ohjaavat ostopäätöksissä


Tutkimuksen mukaan (CGA by NIQ) 83 % Z-sukupolvesta sanoi ostaneensa ruokaa tai juomaa nähtyään sen sosiaalisessa mediassa, joten TikTokin vaikutus yhä useamman kuluttajan ostokäyttäytymiseen on kiistaton.


Kaliforniassa asuva viinintekijä Maggie Kruse sanoi Wine Enthusiastille puhuessaan: "Näemme usein nuorten kuluttajien tekevän ostopäätöksiä seuraamiensa vaikuttajien ja heidän suosittelemiensa kokemusten tai tuotteiden perusteella."


Jos haluat löytää uusia viinivaikuttajia TikTokissa seurattavaksi, käy tutustumassa alkuperäisen jutun vaikuttajalistaukseen.




Jatkossa viiniuutisia julkaistaan kahdesti kuussa.

Comments


bottom of page